Sport en beweging voor iedereen

Volt wil van Overijssel de gezondste provincie van Europa maken, beweging is hier een cruciaal onderdeel van. Beweging hoeft niet altijd bij een sportvereniging. Volt wil daarom in parken en stadscentra meer plek voor urban sports. Daarnaast moet er meer ruimte voor bewegen in de natuur komen. De provincie moet door het ondersteunen van campagnes van gemeenten meer mensen aan het sporten en bewegen krijgen. Een beter overzicht van financiële regelingen moet sport betaalbaar houden voor iedereen. Een beperking hoeft geen drempel te zijn om voldoende te bewegen. Volt wil dat er in Overijssel meer aandacht is voor aangepaste sport. Dit kan door de organisatie van het EK rolstoelbasketbal of een handbiking wedstrijd voorafgaand aan de wielerwedstrijd De Ster van Zwolle.

• Denk ook mee

We hebben hard gewerkt aan het opstellen van het beleid en verkiezingsprogramma. Bij het opstellen van dit verkiezingsprogramma hebben we vast goede ideeën over het hoofd gezien. We kijken dan ook uit naar inbreng van inwoners en andere politieke partijen die meedoen in Overijssel. Door constructief samen te werken, zetten we ons in voor onze mooie provincie. Dat doen we graag met iedereen die, net als wij, gedreven is om de wereld (en Overijssel) beter achter te laten voor de volgende generaties.